Top 9 Soft Toys For Babies

Interaksi pertama yang mempunyai bayi dengan dunia luar terutama melalui mainan. Oleh itu, mainan adalah sumber eksplorasi penting dunia luar. Mereka juga menyediakan rangsangan deria serta visual dan dalam sesetengah kes, walaupun rangsangan pendengaran. Mainan lembut untuk bayi terutamanya, adalah sumber sentuhan keselesaan dan oleh itu, dianggap sebagai tempat selamat oleh kebanyakan bayi.

Mainan Lembut yang Berbeza untuk Bayi:

1. Teddy Bears:

Sama seperti orang dewasa dan remaja, beruang teddy juga dicintai oleh bayi. Malah, mereka adalah salah satu yang paling dicari mainan lembut untuk bayi. Mereka disayangi bukan hanya kerana bentuk yang sangat selesa tetapi juga kerana mereka berfungsi sebagai syarikat dan keselamatan untuk bayi.

2. boneka boneka:

Anak patung boneka dianggap sebagai salah satu mainan lembut yang paling sesuai untuk bayi perempuan. Anak patung berfungsi sebagai teman untuk bayi dan sering sebagai kawan yang membuat kepercayaan. Oleh itu, kemahiran kognitif, sosial dan emosi bayi berkembang dengan menggunakan boneka patung.

3. Soft Ball:

Dianggap sebagai salah satu mainan lembut yang paling popular untuk bayi lelaki, bola lembut tidak lain hanyalah bola yang terbuat dari kain atau bahan lembut lainnya. Ia lebih sesuai untuk bayi daripada bola lain kerana melemparkan dan menendangnya memerlukan sedikit bahaya untuk mendapat kecederaan dan sejak bayi berusia rapuh, bola lembut lebih disukai.

4. Haiwan Plush:

Dari monyet, gajah, zirafah dan singa untuk beruang, kucing, kuda nil dan arnab, pelbagai haiwan mewah yang tersedia sebagai mainan lembut untuk bayi tidak berkesudahan. Haiwan ini melangkau sempadan umur serta jantina dan sesuai untuk semua bayi. Walaupun kanak-kanak berkembang, mereka mula menggunakan haiwan ini lembut dan mewah dengan tahap kematangan yang berbeza, bermula dengan mengiktiraf haiwan untuk urutan permainan yang lebih kompleks. Mereka sememangnya penting untuk perkembangan sihat bayi.

5. Mainan Interaktif Interaktif:

Sebagai tambahan kepada mainan lembut konvensional untuk bayi, teknologi baru telah membolehkan sejenis mainan mainan interaktif yang baru. Mainan lembut ini mempunyai keupayaan untuk berinteraksi dengan bayi dalam arti bahawa mereka boleh menyanyikan lagu yang popular dan menggalakkan bayi melakukan hal yang sama atau menyampaikan sopan santun yang mengatakan "Selamat pagi", "Tolong" atau "Terima kasih". Oleh itu, mereka menanamkan kemahiran linguistik dan kefahaman yang lebih baik dalam bayi.

6. Watak Disney:

Populariti dan perkaitan watak Disney untuk generasi mana-mana tidak boleh dinafikan. Malah untuk bayi, watak Disney yang mewah dianggap sebagai mainan lembut terbaik untuk bayi. Daripada banyak anak patung puteri Disney yang menarik sebagai mainan lembut untuk gadis bayi kepada Mickey dan Minnie Mouse, Donald Duck dan Winnie the Pooh mencari rayuan sebagai mainan lembut untuk bayi lelaki, senarai watak-watak yang disayangi tidak terhingga.

7. Puppet Jari:

Puppet Finger adalah sejenis mainan lembut yang menarik dan unik. Mereka mewakili pelbagai watak yang boleh dipakai pada jari-jari dan dengan itu, bayi-bayi intrik yang paling banyak. Mereka tidak konvensional dan boleh dikawal hanya dengan menggerakkan jari dan itulah sebabnya bayi sangat menyukai mereka!

8. Bantal Reka Bentuk Lembut:

Salah satu mainan lembut terbaik untuk bayi adalah bantal lembut dengan watak kartun berwarna kegemaran mereka atau dengan reka bentuk generik seperti rama atau burung. Bantal ini berfungsi sebagai teman tidur mereka dan memberikan keselesaan yang tidak dapat dijelaskan kepada bayi.

9. Clip-on atau Hanging Soft Toys:

Mainan lembut ini sangat popular kerana mereka boleh disesuaikan di mana saja. Mereka mungkin digantung di gerbang gim aktiviti bayi atau bahkan di dalam kereta semasa dalam perjalanan. Mereka boleh diletakkan di atas almari bayi atau di atasnya juga!

Mainan lembut menarik tetapi pada masa yang sama berisiko juga kerana mereka mengumpul habuk dengan mudah. Itulah sebabnya penting untuk penjaga membasuhnya dengan teliti dan kerap supaya mereka dapat membuktikan benar peranan mereka dalam pertumbuhan bayi.